Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky DriveShop.sk
Platné od 15.1.2021
I. Všeobecné ustanovenia a základné pojmy
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo zmluvného vzťahu na základe Kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru v elektronickom obchode Predávajúceho na internetovej stránke www.driveshop.sk.
- Predávajúcim je elektronický obchod www.DriveShop.sk prevádzkovaný spoločnosťou Nippon Group s.r.o., so sídlom Obchodná 26, 81106, Bratislava, IČO: 47515121, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 94204/B, DIČ: 2023938037, IČ DPH: SK2023938037 (ďalej len "Predávajúci").
- Kontaktné údaje Predávajúceho:
- e-mail: help@driveshop.sk
- telefón: +421 948 199 007
- IBAN: SK23 1100 0000 0029 2290 4291
- SWIFT: TATRSKBX
- Adresa pre vrátenie tovaru:
- názov firmy: isklad 190304/09
- meno príjemcu: Nippon Group s.r.o.
- ulica a číslo: Diaľničná cesta 5
- PSČ: 90301
- mesto: Senec
- krajina: Slovenská republika
- kontakt: +421 948 799 408
- Orgán dozoru pre elektronický obchod www.DriveShop.sk:
- Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
- Bajkalská 21/A
- P.O. Box 5
- 82007 Bratislava
- odbor výkonu dozoru
- kontakt: +421 2 5827 2172 alebo +421 2 5827 2104.
- Kupujúcim je každá fyzická osoba spôsobilá na právne úkony, alebo právnická osoba, ktorá prejavila záujem nakupovať tovar v internetovom obchode www.driveshop.sk odoslaním objednávky spracovanej v informačnom systéme internetového obchodu www.driveshop.sk (ďalej len „Kupujúci").
- Kupujúcim podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok sa za určitých okolností rozumie aj tretia osoba, ktorú Kupujúci v objednávke určí ako osobu, ktorej má byť objednaný tovar dodaný a odovzdaný (ďalej len „Oprávnená osoba“). Uvedenie mena Oprávnenej osoby v záväznej objednávke sa považuje za jej splnomocnenie na prevzatie objednaného tovaru.
- Objednávkou sa rozumie Kupujúcim vyplnený elektronický formulár dostupný na adrese www.driveshop.sk/basket resp. www.driveshop.sk/checkout/summary obsahujúci najmä informácie o Kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky obchodu, celkovú cenu za tovar a dodanie, dodaciu adresu, fakturačnú adresu, alebo e-mail odoslaný Predávajúcemu s podrobným popisom tovaru, ktorý bude predmetom Kúpnej zmluvy.
- Dodávateľom sa rozumie súbor právnických osôb, výrobcov a distribútorov, s ktorými Predávajúci spolupracuje a ktorí zabezpečujú dodanie tovaru pre účely splnenia predmetu kúpnej zmluvy.
- Kupujúci a Predávajúci sa môžu prostredníctvom e-mailových správ dohodnúť na dodaní tovaru, ktorý nie je uvedený v katalógu internetového obchodu www.driveshop.sk. V takom prípade Predávajúci upresní Kupujúcemu dodacie a platobné podmienky vzťahujúce sa na neštandardný tovar na objednávku.
II. Objednávanie tovaru a uzavretie Kúpnej zmluvy
- Kupujúci si vyberie tovar v elektronickom katalógu internetového obchodu kliknutím na tlačidlo „Pridať do košíka“ nachádzajúce sa pod produktovou fotografiou a cenou (v katalógu tovarov), alebo pod opisom tovaru, cenou a informáciou o dostupnosti (v produktovej karte).
- Pre objednanie tovaru je potrebné kliknúť na obrázok košíka v pravom hornom rohu obrazovky a zvoliť jednu z možností:
- Pokračovať v objednávke (zobrazí formulár pre zadanie adresy, voľbu spôsobu dopravy a platby, zhrnutie objednávky)
- Zobraziť košík (zobrazí obsah košíka s tovarom a možnosťou pridať / odobrať jednotlivé položky alebo upraviť množstvo)
- K ukončeniu nákupného procesu, odoslaniu objednávky a uzavretiu Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho je potrebné vyplniť a odoslať elektronický formulár pozostávajúci zo 4 krokov.
- Krok 1 - Môj košík: zoznam jednotlivých položiek v košíku s možnosťou pridať a odobrať položky alebo zmeniť množstvo (počet kusov).
- Krok 2 - Adresa: Kupujúci si najprv zvolí spôsob nákupu (Prihlásiť sa, Vytvoriť účet, Nákup bez registrácie). Následne sa zobrazí formulár pre zadanie adries:
- Adresa dodania – miesto, na ktoré chce Kupujúci dodať zakúpený tovar a základné kontaktné údaje Kupujúceho (meno, emailová adresa, telefónne číslo) pre úspešné doručenie alebo vydanie tovaru. Adresa dodania sa môže zhodovať s Fakturačnou adresou. Adresu dodania je potrebné vyplniť aj v prípade doručenia na výdajné miesto spoločnosti Zásielkovňa.sk / Zásilkovna.cz alebo expresné odberné miesto iSklad.sk.
- Fakturačná adresa – Kupujúci má možnosť zvoliť si adresu zhodnú s dodacou adresou, alebo zadať iné fakturačné údaje.
- Krok 3 - Doprava & Platba: Kupujúci má možnosť vybrať si z rôznych druhov dopravy a platby. Cena za jednotlivé druhy dopravy a platby sa vypočítava automaticky v informačnom systéme Predávajúceho podľa váhy a celkovej ceny objednávky.
- Spôsob dopravy:
- Výdajné miesto spoločnosti Zásielkovňa.sk / Zásilkovna.cz (do 10kg)
- Doručenie kuriérom na adresu v SR / ČR
- Spôsob platby:
- Platba prevodom na účet Predávajúceho (platba vopred)
- Platba na dobierku (platba pri prevzatí tovaru)
- Platba cez platobnú bránu GoPay (napr. platobnou kartou)
- Krok 4 - Zhrnutie: Kupujúci má možnosť skontrolovať všetky detaily objednávky, jednotlivé adresy, zoznam tovaru, váhu a celkovú cenu objednávky (ďalej len „Kúpna cena“).
- Nákupný proces sa uzavrie a návrh Kúpnej zmluvy sa odošle tým, že Kupujúci vyjadrí svoj súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami zaškrtnutím príslušného políčka a klikne na tlačidlo „Záväzne objednať s povinnosťou platby“. V prípade, že Kupujúci zvolil platbu cez platobnú bránu GoPay, bude požiadaný o dokončenie platobného procesu a zaplatenie Kúpnej ceny v ďalšom kroku, po uzatvorení objednávky.
- Predávajúci pošle Kupujúcemu najprv oznámenie o zaznamenaní objednávky (návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy) v informačnom systéme Predávajúceho na emailovú adresu Kupujúceho uvedenú v druhom kroku elektronického formulára. Predávajúci následne objednávku spracuje a odošle Kupujúcemu potvrdenie objednávky, ktorým záväzne akceptuje návrh Kúpnej zmluvy.
- Za záväzné akceptovanie objednávky Predávajúcim (ďalej len „potvrdenie objednávky“) sa považuje písomné potvrdenie Predávajúceho odoslané na emailovú adresu Kupujúceho uvedenú v druhom kroku elektronického formulára. Potvrdenie objednávky posiela Predávajúci zvyčajne po overení dostupnosti a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim. Automaticky odosielané oznámenie o prijatí objednávky do informačného systému Predávajúceho sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky.
- Potvrdenie objednávky obsahuje číslo objednávky, názov a špecifikáciu tovaru, ktorého predaj je predmetom Kúpnej zmluvy, údaje o cene tovaru alebo iných služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný, vrátane ceny prepravy tovaru, údaje o Predávajúcom, prípadne iné údaje. Doručením emailu o Potvrdení objednávky dochádza k uzavretiu Kúpnej zmluvy.
- Kupujúci, ktorý má v informačnom systéme Predávajúceho vytvorené užívateľské konto (registrovaný a prihlásený užívateľ v informačnom systéme www.driveshop.sk) si môže zobraziť zoznam svojich objednávok v sekcii „Môj účet“ / „Moje objednávky“. Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
III. Ceny za tovar a dopravu
- Všetky ceny tovaru a služieb v internetovom obchode www.driveshop.sk sú uvedené v mene EUR a sú platné v čase objednania tovaru, t.j. v momente odoslania objednávky.
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu ceny tovaru, ktorý nie je v momente objednania skladom, ďalej v prípade zmeny právnych predpisov, zmeny výmenných kurzov voči mene EUR, v prípade tlačových chýb, pri výraznom náraste inflácie alebo pri zmenách dodacích podmienok Dodávateľov tovaru. Predávajúci je v takých prípadoch povinný informovať Kupujúceho o zmene ceny.
- Všetky ceny tovaru a služieb v internetovom obchode www.driveshop.sk sú uvedené ako konečné, vrátane 20% dane z pridanej hodnoty.
- V cene tovaru nie sú započítané náklady na dopravu a spôsob platby. Ceny za dopravu a platbu sa zobrazia Kupujúcemu v 3. kroku elektronického formulára a sú vypočítané automaticky informačným systémom Predajcu podľa celkovej váhy objednávky a zvoleného spôsobu dopravy a platby.
- Ceny za jednotlivé spôsoby dopravy a platby sú uvedené aj v samostatnej sekcii Doprava a poštovné.
IV. Kúpna cena a vlastnícke právo
- Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu Kúpnu cenu dohodnutú v Kúpnej zmluve najneskôr pri prevzatí tovaru, a to platbou v hotovosti alebo kartou pri osobnom odbere na výdajnom mieste, dobierkou v mieste dodania tovaru, platbou prostredníctvom služby GoPay alebo bezhotovostným prevodom na účet Predávajúceho.
- V prípade, ak Kupujúci zaplatí predávajúcemu Kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá Kúpna cena pripísaná na účet Predávajúceho.
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Kúpnej ceny v zmysle článku III odsek 2. Predávajúci je povinný informovať Kupujúceho o akejkoľvek zmene Kúpnej ceny a obe zmluvné strany v takom prípade môžu odstúpiť od Kúpnej zmluvy.
- Dokladom o predaji je faktúra zaslaná elektronickou poštou na emailovú adresu Kupujúceho. Elektronická faktúra je vydaná v súlade s §71 ods. 1 zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov a slúži zároveň ako dodací a záručný list.
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením Kúpnej ceny.
V. Dodacie podmienky
- Každý tovar v katalógu internetového obchodu www.driveshop.sk je predávaný podľa aktuálnych popisov, produktových fotografií, nákresov a ďalších doplňujúcich informácií uvedených v produktovej karte tovaru.
- Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare uvedené v elektronickom katalógu, popisoch alebo prospektoch umiestnených v elektronickom obchode predávajúceho sú nezáväznými údajmi a majú informačný charakter. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto údajov.
- Predávajúci uvedie predpokladanú dobu dodania tovaru v potvrdení objednávky. V prípade nedostupnosti objednaného tovaru, alebo v prípade predpokladanej dodacej lehoty dlhšej ako 14 dní je Predávajúci povinný bezodkladne informovať Kupujúceho. Kupujúci môže v takom prípade zrušiť objednávku alebo jej časť, týkajúcu sa predmetného tovaru a Predávajúci mu vráti Kúpnu cenu alebo jej časť.
- Tovar, ktorý má Predávajúci aktuálne skladom, je v informačnom systéme Predávajúceho označený zeleným príznakom (rámčekom) a zobrazuje aktuálne disponibilný počet kusov, ktoré si Kupujúci môže objednať.
- Predávajúci nenesie zodpovednosť za situácie, kedy sa tovar vypredá v čase medzi vložením tovaru do košíka a samotným odoslaním elektronického formulára (uzavretím objednávky).
- Predávajúci vybavuje Objednávky priebežne každý pracovný deň.
- Tovar, ktorý nemá Predávajúci aktuálne skladom, je označený žltým alebo čiernym príznakom (rámčekom) s informáciou o predpokladanej dodacej lehote.
- Dodacia lehota je uvedená pri každom tovare osobitne a znamená, do koľkých pracovných dní od uzavretia Kúpnej zmluvy zvyčajne daný tovar Predávajúci odosiela (odovzdáva balík prepravcovi / doručovateľovi).
- Na tovar označený príznakom "Na objednávku" sa vzťahujú špeciálne dodacie podmienky, ktoré Predávajúci upresní Kupujúcemu prostredníctvom elektronickej pošty pred záväzným potvrdením objednávky.
- Dodacie podmienky, zvyčajné dodacie lehoty a denné uzávierky pre jednotlivé spôsoby dopravy a platby sú uvedené v samostatnej sekcii Doprava a poštovné.
- Miestom dodania tovaru je Adresa dodania zadaná Kupujúcim pri vypĺňaní objednávkového formulára a následne potvrdená Predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v potvrdení objednávky Kupujúceho Predávajúcim.
- Miesto dodania tovaru závisí od zvoleného typu dopravy. Ak si Kupujúci zvolí:
- „Doručenie kuriérom v SR“ (resp. „Doručenie kuriérom v ČR“), Miestom dodania tovaru je Adresa dodania zadaná Kupujúcim pri vypĺňaní objednávkového formulára.
- „Expresný osobný odber“, Miestom dodania tovaru je výdajné miesto logistického partnera Predávajúceho na adrese Stará Vajnorská 11, 83104 Bratislava.
- „Vyzdvihnúť na odbernom mieste“, Miestom dodania tovaru je Kupujúcim vybrané výdajné miesto v sieti Zásielkovňa.sk, resp. Zásilkovna.cz pre Českú republiku.
- Po potvrdení objednávky a jej spracovaní logistickým partnerom Predávajúceho nie je možné zmeniť typ dopravy (prepravcu). Kupujúci môže zmeniť Adresu dodania iba po dohode so zákazníckym centrom prepravcu, ak takúto možnosť ponúka. V takom prípade dostane od prepravcu po spracovaní zásielky informačný email vrátane inštrukcií k presmerovaniu zásielky.
- Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku, alebo nedodanie tovaru zavinené nesprávnym zadaním Adresy dodania (adresy prijímateľa zásielky) alebo kontaktných údajov, najmä telefónneho čísla alebo emailovej adresy Kupujúceho.
- Kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala splnomocnená osoba. Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v potvrdení objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru Kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom, alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré prepravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.
- Záväzok Predávajúceho dodať tovar Kupujúcemu sa považuje za splnený aj v prípade, ak Kupujúci neprevezme tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. odmietne tovar prevziať. V takom prípade má Predávajúci právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy a od Kupujúceho požadovať náhradu nákladov spojených s vrátením tovaru (poštovné súvisiace so spätným zaslaním tovaru). Opätovné doručenie zásielky je možné len po vzájomnej dohode Predávajúceho a Kupujúceho.
- Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku pri prevzatí od prepravcu, resp. od personálu výdajného miesta.
- V prípade, že zásielka, tovar alebo jeho obal sú mechanicky poškodené, je Kupujúci povinný túto skutočnosť oznámiť prepravcovi, resp. personálu výdajného miesta, a vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia zásielky alebo tovaru. Kupujúci je v takom prípade oprávnený zásielku neprevziať.
- Záznam potvrdený prepravcom alebo personálom výdajného miesta Kupujúci odošle Predávajúcemu prostredníctvom elektronickej pošty na adresu reklamacie@driveshop.sk.
- Predávajúci následne môže poskytnúť odstránenie vady tovaru, zľavu na tovar alebo, v prípade neodstrániteľných vád tovaru, dodať Kupujúcemu nový tovar. Pri osobnom odbere potvrdzuje kupujúci prevzatím tovaru, že nie je poškodený a je v súlade s potvrdením objednávky.
- Kupujúci berie na vedomie, že zakúpený tovar môže vyžadovať odbornú montáž kvalifikovaným personálom (napr. autodiely, oleje, prevádzkové kvapaliny). Kupujúci je povinný dodržiavať pokyny výrobcu uvedené na obale výrobku a pokyny výrobcu motorového vozidla, pre ktoré je zakúpený tovar určený.
VI. Reklamácie a záruka
- Na všetok predávaný tovar je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba 24 mesiacov, ktorá začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim, ak nie je uvedené inak. Pri tovare s obmedzenou dobou spotreby je dátum spotreby alebo minimálnej trvanlivosti vyznačený na obale výrobku.
- Predávajúci zodpovedá za výrobné vady tovaru a Kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u Predávajúceho. Pri reklamácii a uplatňovaní záruky je potrebné postupovať podľa platného Reklamačného poriadku, ktorý je súčasťou týchto Všeobecných obchodných podmienok. Cieľom reklamačného poriadku je uľahčiť proces reklamácie pre Kupujúceho.
- Kupujúci má právo uplatniť si u Predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady zavinené výrobcom, prepravou zásielky alebo Predávajúcim, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u Predávajúceho.
- Predávajúci neručí za vady vzniknuté neodborným zásahom pri montáži, nesprávnym používaním, nerešpektovaním pokynov výrobcu tovaru alebo výrobcu motorového vozidla.
- Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Uplatniť si nároky z vád zistených pri prehliadke tovaru môže kupujúci za predpokladu, že tieto vady mal tovar už v čase prevzatia tovaru.
- Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu po dohode s Predávajúcim tak, že doručí tovar Predávajúcemu na vlastné náklady a písomne uvedie druh a rozsah vád tovaru. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv.
- Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol Predávajúcim v dobe uzatvárania Kúpnej zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam uzatvorenia Kúpnej zmluvy, musel vedieť.
- Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť reklamovaný tovar za iný obdobný tovar s porovnateľnými technickými parametrami.
- Nárok Kupujúceho na uplatnenie záruky u Predávajúceho zaniká:
- nepredložením dokladu o zaplatení, záručného listu, príslušenstva a pod.,
- neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru (zásielky),
- uplynutím záručnej doby tovaru,
- akýmkoľvek poškodením tovaru spôsobeným Kupujúcim alebo inou neoprávnenou osobou,
- používaním a skladovaním tovaru v nevhodných podmienkach,
- neodborným zaobchádzaním, obsluhou, inštaláciou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
- neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci.
- Predávajúci je povinný o spôsobe vybavenia reklamácie a o akceptovaní/zamietnutí reklamácie Kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom pošty alebo e-mailu.
- Tovar určený výhradne na použitie v motoristickom športe, príležitostných pretekoch, uzatvorených akciách a podujatiach nesmie byť používaný, v zmysle platných právnych predpisov (napr. Zákona č. 2018/106 Z.z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke), v bežnej cestnej premávke. Takto označené tovary nemajú potrebné schválenie (homologizáciu) pre použitie v cestnej premávke a po ich montáži na motorové vozidlo nie je možné ich reklamovať.
- Pri niektorých tovaroch je vyžadovaná montáž v odbornom servise. Pri reklamácii tovarov určených pre osobné motorové vozidlá alebo tovarov vyžadujúcich odbornú montáž kvalifikovaným personálom (napr. autoservisom), je Kupujúci povinný poskytnúť Predávajúcemu písomné potvrdenie o vykonaní odbornej montáže a kópiu daňového dokladu potvrdzujúcu montáž výrobku.
VII. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy a vrátenie tovaru
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy bez udania dôvodu najneskôr v lehote 14 pracovných dní od prevzatia tovaru, v súlade s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a v súlade s § 7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa").
- Právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa nevzťahuje na podnikateľov a právnické osoby. Ak je Kupujúcim právnická osoba, resp. podnikateľ - živnostník, a v procese objednávky uvedie platné fakturačné údaje vrátane IČO, DIČ resp. IČ DPH, tovar je zakúpený v rámci podnikateľskej činnosti Kupujúceho a nemôže byť vrátený podľa ods. 1 tohto článku.
- Odstúpenie od Kúpnej zmluvy musí Kupujúci urobiť písomnou formou a musí obsahovať identifikáciu Kupujúceho, číslo a dátum objednávky (faktúry), presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má Predávajúci vrátiť už prijaté plnenie - najmä číslo bankového účtu a/alebo poštovú adresu.
- V záujme uľahčenia procesu odstúpenia od zmluvy Kupujúci vyplní vzorový "Formulár na odstúpenie od zmluvy", ktorý Predávajúci odoslal Kupujúcemu pri potvrdení objednávky spolu s „Poučením o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzavretej v elektronickom obchode DriveShop.sk“. Oba dokumenty ako aj zhrnutie postupu pri vrátení tovaru sú popísané v samostatnom článku Reklamačný poriadok.
- Kupujúci je povinný odoslať Odstúpenie od zmluvy (formulár) Predávajúcemu najneskôr v 14. deň od prevzatia tovaru prostredníctvom doporučeného listu alebo elektronickej pošty (emailu). Predávajúci je povinný písomne (elektronickou poštou) potvrdiť Kupujúcemu prevzatie Odstúpenia od zmluvy.
- Kupujúci je zároveň povinný do 14 dní odo dňa Odstúpenia od zmluvy doručiť Predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu a pod. v originálnom a nepoškodenom obale vo forme poistenej zásielky. Náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci. Adresa pre vrátenie tovaru Predávajúcemu je uvedená v článku 1, odsek 4 týchto Všeobecných obchodných podmienok.
- V prípade, že Kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí Predávajúcemu tovar, ktorý nie je použitý, poškodený alebo neúplný, a nachádza sa vo výrobcom zapečatenom pôvodnom obale, vráti Predávajúci Kupujúcemu už zaplatenú Kúpnu cenu za tovar alebo jej časť v lehote 14 pracovných dní odo dňa doručenia Odstúpenia od Kúpnej zmluvy a tovaru Predávajúcemu, a to bezhotovostným prevodom na bankový účet Kupujúceho.
- V prípade, že Kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí Predávajúcemu tovar, ktorý je použitý, poškodený alebo neúplný, vráti Predávajúci Kupujúcemu už zaplatenú Kúpnu cenu za tovar alebo jej časť zníženú o hodnotu jeho opotrebenia v lehote 14 pracovných dní od doručenia Odstúpenia od Kúpnej zmluvy a tovaru Predávajúcemu, a to bezhotovostným prevodom na bankový účet Kupujúceho.
- V prípade, že Kupujúci nesplní niektorú povinnosť uvedenú v predchádzajúcich bodoch týchto Všeobecných obchodných podmienok, Odstúpenie od Kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu Kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov, spojených s odoslaním tovaru naspäť Kupujúcemu.
- Právo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru sa nevzťahuje na:
- tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek Kupujúceho,
- tovar vyrobený na mieru alebo určený osobitne pre Kupujúceho (na objednávku),
- tovar podliehajúci rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze.
- Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v Kúpnej zmluve prerušil výrobu, vykonal iné závažné zmeny znemožňujúce plnenie Kúpnej zmluvy, alebo z dôvodov vyššej moci. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať Kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú Kúpnu cenu v lehote 15 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na bankový účet Kupujúceho, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
VIII. Ochrana osobných údajov
- Podrobné informácie o spracovaní osobných údajov a presné podmienky ich spracovávania, uchovávania a ochrany (napr. rozsah spracúvaných a uchovávaných údajov, práva dotknutej osoby, povinnosti prevádzkovateľa a sprostredkovateľa, zodpovedná osoba, prenos osobných údajov, úprava osobných údajov a iné zásady spracúvania osobných údajov Predávajúcim) sú uvedené v samostatnom článku Ochrana súkromia, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto Všeobecných obchodných podmienok.
- Uzavretím Kúpnej zmluvy udeľuje Kupujúci súhlas podľa § 5 Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov so spracúvaním svojich osobných údajov Predávajúcim. Účelom spracúvania osobných údajov je identifikácia Kupujúceho pri plnení záväzkov vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy, doručenie objednaného tovaru a fakturácia.
- V zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov je prevádzkovateľom Predávajúci a dotknutou osobou Kupujúci (fyzická osoba).
- Kupujúci udeľuje Predávajúcemu tento súhlas na dobu neurčitú a súhlas so spracovaním osobných údajov môže Kupujúci kedykoľvek odvolať písomnou formou. Predávajúci je v prípade odvolania súhlasu povinný osobné údaje zlikvidovať bez zbytočného odkladu.
IX. Alternatívne riešenie sporov
- V prípade, že Kupujúci (fyzická osoba) nie je spokojný s vybavením svojej objednávky, dodaným tovarom, alebo prístupom Predávajúceho, môže sa obrátiť so svojím podnetom na Predávajúceho prostredníctvom elektronickej pošty na adresu reklamacie@driveshop.sk.
- Pokiaľ sa Kupujúci (fyzická osoba) domnieva, že Predávajúci nevybavil reklamáciu v súlade s jeho očakávaniami, alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva, môže v zmysle zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
- Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ (fyzická osoba), ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, ktorého hodnota presahuje 20 EUR s DPH, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku.
- Subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. môže od Kupujúceho za začatie riešenia sporu požadovať úhradu poplatku do výšky 5 EUR s DPH. Návrh môže Kupujúci podať spôsobom určeným podľa §12 zákona č. 391/2015 Z.z. alebo kliknutím na internetovú stránku Slovenskej obchodnej inšpekcie, časť Alternatívne riešenie sporov (Formulár pre podanie návrhu na začatie ARS).
- Orgánom pre Alternatívne riešenie sporov je napr. Slovenská obchodná inšpekcia:
- Názov subjektu: Slovenská obchodná inšpekcia. Sídlo subjektu: Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, Slovenská republika
- Adresa pre doručovanie: Slovenská obchodná inšpekcia, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, P.O.BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, Slovenská republika.
- Emailová adresa pre podania v elektronickej podobe: ars@soi.sk
X. Záverečné ustanovenia
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy uzavretej medzi Predávajúcim a Kupujúcim, a sú pre obe strany záväzné. Právne vzťahy založené Kúpnou zmluvou sa budú riadiť ustanoveniami Kúpnej zmluvy, ustanoveniami týchto Všeobecných obchodných podmienok a príslušnými právnymi predpismi. Ustanovenia Kúpnej zmluvy majú prednosť pred ustanoveniami týchto Všeobecných obchodných podmienok a dispozitívnymi ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov
- Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto Všeobecné obchodné podmienky. Akékoľvek zmeny týchto Všeobecných obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.driveshop.sk. Právne vzťahy vyplývajúce z Kúpnej zmluvy sa spravujú vždy Všeobecnými obchodnými podmienkami účinnými v čase záväznej objednávky tovaru.
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči Kupujúcemu uzavretím Kúpnej zmluvy.
- Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahuje platná legislatíva Slovenskej republiky.
- Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná prednostne vo forme e-mailových správ, pokiaľ nie je uvedené inak.
- Kupujúci uzatvorením objednávky potvrdzuje, že si tieto Všeobecné obchodné podmienky prečítal, že ich obsahu porozumel a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
Späť hore